۱۳۹۳ شهریور ۱۰, دوشنبه

کشف اسرار تازه از گروه داعش از طریق یک کامپیو‌تر شخصی

مجله «فارین پلیسی» در تازه‌ترین گزارش خود از توجه جبهه اسلامی عراق و شام (داعش) به استفاده از سلاح‌های بیولوژیک خبر داده است.
خبرنگار این نشریه در کامپیوتری که به نظر می‌رسد متعلق به یکی از پیکارجویان گروه داعش است، اسنادی یافته که نشان می‌دهد این گروه در اندیشه استفاده از میکروب طاعون خیارکی به عنوان نوعی سلاح بیولوژیک است.

در کامپیو‌تر دستی (لپ تاپ) ‌ این فرد که همچنان در حال فعالیت در شمال شرق سوریه است، جزوه‌ای ۱۹ صفحه‌ای پیدا شده که شامل توضیحاتی برای فعال کردن میکروب طاعون و انتقال آن به انسان است.

براساس گزارش یافت شده با تلفیق کردن این میکروب در نارنجک‌های کوچک دستی و استفاده از آن در مکان‌های عمومی بسته به مترو‌ها، استادیوم‌های فوتبال یا در سالن‌های نمایش می‌توان آن را به انسان منتقل کرد.

هرچند این تکنولوژی کمی پرهزینه است اما با قدرت آلوده کنندگی بسیار بالا می‌تواند به راحتی افراد بسیار زیادی را نابود کند.
این دو هفته نامه همچنین نوشته که براساس اطلاعات به دست آمده این کامپیو‌تر متعلق به یک شیمی‌دان تونسی است که عضو گروه داعش است.

وی در رشته‌های فیزیک و شیمی در دو دانشگاه در شمال تونس تحصیل کرده، اما از سال ۲۰۱۱ به این گروه پیوسته است.
آن چنان که فارین پلیسی نوشته نشانه‌های علاقه و تمایل به استفاده از چنین سلاحی در چند ماه گذشته در پیکارجویان جبهه اسلامی عراق و شام دیده شده است.

به کمپین علیه داعش بپوندید
برای ورود به کمپین علیه داعش اینجا کلیک کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر