۱۳۹۳ شهریور ۱, شنبه

آیا می‌توان "دولت اسلامی" داعش را بدون حمله نظامی در سوریه از بین برد؟


ژنرال مارتین دمپسی، ژنرال ارشد ارتش آمریکا می‌گوید جواب این سوال واضح و شفاف است:«نه، نبرد نظامی در سوریه ضروری است.»
این مقام ارشد نظامی می‌گوید اگر حمله علیه تروریست‌های دولت اسلامی تنها محدود به عراق باشد، اعضای این گروه به راحتی در سوریه کمین خواهند کرد و به تقویت خود و یارگیری خواهند پرداخت.
رخی کارشمناسان نظامی آمریکا می‌گویند می‌توان با تمسک به قانون "حق دفاع از خود" بدون هماهنگی با دولت بشار اسد علیه دولت اسلامی در سوریه نیز وارد جنگ شد.
بااین‌حال اگر آمریکا تصمیم بگیرد که وارد جنگی تمام‌عیار علیه دولت اسلامی شود، همکاری با دولت بشار اسد گریزناپذیر خواهد بود. این درحالی است که از بعد از آغاز جنگ داخلی سوریه میانه‌ی آمریکا و سوریه کاملا خصمانه است و آمریکا بارها خواهان برکناری بشار اسد شده است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌های آمریکایی گزارش داد که آمریکا برای درگیری مستقیم با گروه تروریستی دولت اسلامی چاره‌ای جز جلب همکاری متحدان اروپایی و متحدان منطقه‌ای خود ندارد.
زلمای خلیل‌زاد، سفیر سابق آمریکا در افغانستان و عراق نیز معتقد است آمریکا باید به صراحت بگوید که هدفش نابودی این گروه تروریستی است و با همین هدف مشخص به دنبال مشارکت و حمایت متحدان بین‌المللی رود.
باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، گروه "دولت اسلامی" را "سرطانی" خواند که تمام خاورمیانه و جهان را تهدید می‌کند. بااین‌حال تاکنون آمریکا تنها عملیات نظامی محدودی علیه برخی مواضع این گروه در خاک عراق داشته است.


به کمپین علیه داعش بپوندید

برای ورود به کمپین علیه داعش اینجا کلیک کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر